Lockfågelns Pralin/ Zeb

Hans framgångar och upptåg tillsammans med oss och hans kamrater.

Hemma.

Kategori: Hundarna

Vi ändrade oss lite och åkte upp igår för att hämta honom.

Han skakade en del och flåsade rätt mycket ibörjan av resan hem. Sittande i Jimmys knä lyckades han somna någon gång men så fort det blev ett gupp i vägen så vaknade han och samma reaktion igen.

I Bromma stannade vi för ev kiss men icke sa nicke. Bessi fick komma ut och hälsa på Zeb. Gick toppen bra. Lite ragg men hon skötte sig bra.
När vi kom hem blev det bus på båda hundarna. Om Bessi han före så stannade Zeb på behaglit avstånd. Han verkade respektera henne och ge henne plats med.

Sen gick vi till sängs. Zeb har sin plats vid min huvudända på en filt. Så jag kunde höra om han blev orolig och behövde gå ut. Jag vaknade sedan kl 06 och han sov tills han hörde mig.

Idag har vi tränat lite på att gå i koppel. Eller rättare sakt varje gång vi går ut vilket är ofta.
Bilder ligger på facebook då jag inte får till det på bloggen.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: