Lockfågelns Pralin/ Zeb

Hans framgångar och upptåg tillsammans med oss och hans kamrater.

Jul

Kategori: Allmänt

Vi överlevde domedagen. Det är en sak som är säker.
I fredags jobbade jag och i lördags var det dax för ännu en dag med jakt i nyköping. Såg några djur men inget ville följa med hem.
 
I söndags var jag uppe kl 07 för att tvätta och Jimmy begav sig ut på kråkjakt med en kompis. Zeb hade en sådan tur att husse kom hem med en kråka till honom.
Vi provade att kasta ut den innan han fick lukta på kråkan för att sedan få komando att hämta den. Gick jätte bra. Vi trodde att han skulle skälla på den men icke han tog den direkt och kom till mig.
 
Vi åkte ut till mamma och pappa på Söndag em för att klä granen och få en försmak på julmaten.
Det första Ice gjorde var att öppna ett paket och sprang iväg med. Men eftersom det inte var hans så fick vi slå in det igen.
 
På julaftons morgon till frukost fick vi (jag,jimmy) ett hundförarbälte så Jimmy kunde gå med hundarna lättare i långlina på promenaden med pappa medans jag hjälpte mamma i köket.
 
 
Sedan kom morfar, morbror Sören och hans tjej Camilla.
Vi åt gott och gick julpromenaden innan det var dax för Kalle och hans vänner. Efter kalle var det dax för julklapparna. Hundaran fick mest.
 
Från vänster:
Ice, Zeb, Bessi och katten Pysen
God jul önskar Ice, Zeb, Bessi och katten Pysen med tillhörande familjer
 
Nu har vi kommit hem. Zeb har somnat och Bessi lika så. Allt är på sin plats och Jimmy spelar sitt nya spel som han fick igår av mig. Allt är lugnt igen. Skönt.
 
God fortsättning på er
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: