Lockfågelns Pralin/ Zeb

Hans framgångar och upptåg tillsammans med oss och hans kamrater.

lite mycket

Kategori: Hundarna

Denna senaste veckan har varit lite mycket i vissa tillfällen och andra dagar har det inte hänt något alls.

Julklappshoppandet är just för tillfället helt klart men av någon anledning så kommer Jimmy hem med flera paket. Dock inslagna så jag har ingen aning till vem eller vad dom innehåller.

Zeb och jag fortsätter våran apporteringsträning. Det har varit rätt svårt för honom att både hitta och komma in med dummyn. Idag var det skare så han kunde springa uppe på och dummyn gick inte heller igenom.

I lördags åkte jag in till Älvsjö för att träffa Lina som ställde sin waimaran 'Liten' på hundmässan. Det var kul att träffa henne och hennes mamma igen. Dom står ut med mina dumma frågor ang utställning. Lina och Liten blev BIR och Svensk vinnare 2012. Stort grattis.

Mamma kom på besök i torsdags och hjälpte mig att färga håret. Mysigt.

Jag och mina föräldrar var på julbord ute på Muskö. Trevligt.
Dagen efter tog jag och pappa en långpromis med hundarna. Ice och Bessi i långlina och Zeb lös. Än så läge får han springa lös, fast bara tills han missbrukar det. När vi kom hem igen åkte jag till Nynäshamn för att se hur min bakfulla sambo hade det i soffan. Jag var också rätt trött eftersom Zeb inte sov ordentligt på natten så jag och Zeb lade oss i sängen en stund. Sen fick jag släpa ut honom. Tror han var vaken max 40 min emellan 13-21. Han var så trött.

Han växer så det knakar.
Höjd i manken: 48 cm
Vikt: 17,6 kg

Vi tränar på utställning genom att ställa honom fint och stå kvar så. Nästa utställning är sen 12 jan.

Om vi lever då. Ska man lita på Majaindianerna så smäller det den 21 dec. ''-Jehovas sa något liknande för något år sedan, men inget hände'' sa en dam till mig på Ica. Så sant men någon måste ju få rätt. Men kanske inte så länge jag lever tack.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: