Lockfågelns Pralin/ Zeb

Hans framgångar och upptåg tillsammans med oss och hans kamrater.

Mera snö

Kategori: Hundarna

Jo det är väl inte en ända människa som missat att det kom ca 30 cm snö förra veckan.
Zeb tycker detta är skit kul.
Stackars Bessi kommer verken fram eller över i den djupa snön utan kämpar allt hon kan när hon ska göra ifrån sig. Blir nog inge mera jakt för henne detta år.
 
I Fredags åkte jag och Zeb med pappa ner till Nyköping, Bessi fick mini semester och bodde hos Malin och Lukas.
Jag fick då skjuta min första Kronhjort. :) Zeb fick självklart hälsa på den vid stugan, han slet och drog i den och skällde till lite då och då. Dock var det intet stånd-skall skall han gjorde utan det lät mera som drevskall. Han visste nog inte om att eller varför han gjorde det.
 
Lite senare satte jag på Zeb reflexhalsband och Ice´s gps-halsband och gick lös med honom på marken, skulle han sticka så skulle jag iallafall se vart han var. Han tyckte det var jätte kul, han stack iväg som längst 83 m sedan vände han. Jag varvade med att stå stilla och vänta samt att gömma mig bakom en gran så han fick leta reda på mig.
 
Han har dock börjat att tugga på olämpliga saker när han är ensam och jag ska fråga om råd imorgon på den sista slyngelkurs tillfället.
 
Nu ska jag laga mat
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: