Lockfågelns Pralin/ Zeb

Hans framgångar och upptåg tillsammans med oss och hans kamrater.

Blodspår

Kategori: Träning

Idag tog jag hjälp av min pappa för att lägga Zeb´s första blodspår/eftersök träning. Pappa lade ett litet rakt spår på ca 20 m. Med en förtjusande vildsvins klöv i slutet.  Zeb tyckte det var jätte roligt och förstod vad jag ville.
 
Efter lite vila occh lek fick han även gå på spår två som var på ca 40 m med vinkel. 20m-vinkel-20m-slut. Detta spår var även den en lek för Zeb och tog vinkeln klockrent. Blev lika glad för den med.
 
Efter en lekstund till så hade pappa fixat ett spår till i graden svårare. Frågade om jag ville prova med Zeb eller om vi skulle ta någon av dom andra hundarna.
 
Jag ville prova med Zeb.
25m-vinkel-50m-vinkel-25m-slut.
Zeb jobbade på riktigt bra. Han klarade hela spåret med ett ända tapp som han sedan själv hittade tillbaka till spåret själv.
 
Stolt matte och husse men även så blev vi överaskade av att han fixade det. 5 månader gammal och första träningen.
 
Här kommer en bild på när han fick ha klöven själv.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: