Lockfågelns Pralin/ Zeb

Hans framgångar och upptåg tillsammans med oss och hans kamrater.

Oj oj vilka dagar.

Kategori: Hundarna

Vi hämtade våra underbara fyrfotade på söndags kvällen, oj vad trötta dom var.
Natten till måndag så vaknade jag av att Zeb började kräkas. kul kille.
Dagen var rätt okej sedan och dom fick sig ett ordenkligt bad och fönas. Skönt, dom luktade verkligen hundgård.
Zeb hade slaktat deras bädd. så nu har han ingen längre.
 
Natten till tisdag kräktes han igen. Hela dagen sedan kräktes han några timmar efter intag av mat/godis. Orolig som man är så bokades en tid till veterinären.
 
Han var pigg och framåt så vi gick på slyngelkursen den kvällen. Det regnade som fasen och som tur var så var det mest teori och inte så mycket övningar så att han fick inte i sig lika mycket som annars.
Han höll sig ifrån att kräkas så han fick en halv portion mat när han kom hem och mös i sängen med mig.
 
Jag vaknade några gånger på natten då jag trodde han skulle kräkas men icke. jippi tänkte jag det är över, han slipper veterinären. Men tji fick jag. Kl 0615 började han igen. Bara geggamojja.
 
Ringde veterinären om att dubbel kolla fall om han skulle ha frukost och fick en tid tidigare.
Så in till veterinären, röntgade och kollade att han inte hade skumgummi i magen.
Men icke det heller vilket är rätt skönt då vi slipper operation.
 
Gunnar (veterinären) trodde att han har en infektion/inflammation i magen. Så vi började med det och svälter honom nu i ett dygn sedan dietmat (ris,kokt fisk, fiskbullar) ett par dagar. Fortsätter han sedan kräkas så får jag komma in igen med honom.
 
Så nu kör vi på detta.
 
Zeb första dagarna.
Zeb några veckor senare
 Lockfågeln tass

Kommentarer


Kommentera inlägget här: