Lockfågelns Pralin/ Zeb

Hans framgångar och upptåg tillsammans med oss och hans kamrater.

Fult ös

Kategori: Hundarna

Denna helg har varit helt uppbokat med jakt.
Fredagen begav familjen Carlsson upp till stugan med våra hundar, jimmy behövde jobba.
 
Lördagen var det stora få-tag-i-en-älgkalvs-dagen. Och redan i såt två hade vi älg på benen och fult drev på Ice.
Efter inte alls lång stund hade en skytt älgarna i pass och fick skjuta sin första älg och inte nog med det så var det även Ice första fälda älg.
 
Det blev inte så mycket mer den dagen.
Söndagen bestod va ett släpp av båda vilddjuren (Ice och Bessi) men dom hittade inget kul alls.
Dock sökte Bessi inte ut alls.
 
Måndagen så åkte jag och jimmy till Almunge för jakt där med Bessi. Hon hade bättre sök men hade bara ett litet drev på halvgammalt spår. Jag hade naprapatbehandling på em så vi åkte hem direkt.
 
Efter ca 3 dagar med lite sömn så gick jag och lade mig kl 20:15 med huvudvärk och en sovande Jimmy i soffan.
 
Idag har jag jobbat och Zeb varit med mig.
Fått intressanta tips och buffandet på andra vid skumt ljus ute.
Vi var också på promis ikväll för att få tillfälle att träna men icke träffade vi någon att träna på. Men vi gick till rasthagen där dom fick leka och busa fritt. Bessi är snabbare än Zeb i svängarna och då han hamnar efter blir det fullt drev på Bessi.
 
Här kommer en bild ifrån torsdags:

Kommentarer


Kommentera inlägget här: