Lockfågelns Pralin/ Zeb

Hans framgångar och upptåg tillsammans med oss och hans kamrater.

Det var några dagar sedan.

Kategori: Hundarna

Jo men vi har haft att göra.
 
I tisdags så hade jag lite uppdrag och åkte omkring med hundarna i bilen. Men på kvällen blev det valpkurs igen.
Denna gång hade det gått bra fram till kursstart. Även på grusplan innan start gick det bra men när vi skulle utveckla fotgåendet så tappade nog Zeb hjärnan. Noll konsentration, bara hoppade eller gjorde annat. Jag fanns liksom inte och om jag gjorde det så var jag inte minsta intressant. Efter en stund med traggel hittade han hjärnan igen men det var seg startad. Vi vidare utvecklade fotgåendet, tränade in ordet loss (vilket Zeb veklgen spottade ut saken) samt Sitt, stanna kvar. Dvs han ska sitta trots att det händer saker tills han får ett varsågod.
 
I onsdags var jag först till naprapaten sedan begav jag mig med båda hundarna upp till Enköping och jaktstugan där mamma och pappa befanns sig.
Efter prat, mys och bus så var snälla mamma hundvakt medans jag och pappa gick ut på pass. Dock fick vi bara se älgko med kalv men det bådar gott inför älgjakten.
 
I torsdags vaknade vi vid 08 tiden och gjorde oss iordning för att märka upp pass och gångväg till pass inför älgjakten. Ice var lite halt så han fick stanna kvar i stugan med mamma. Zeb och Bessi fick följa med mig och pappa. Skogsvana. Det tog ca 2 timmar i skogen i lugn och fin takt men Zeb travade på bra och tyckte nog att det var roligt. Allt skulle ju smakas på i början. Björk löv och grenar, tallbarr, svamp och alla möjliga grenar.
 
Vi packade sedan ihop och åkte hem.
En mycket trött Zeb låg i soffan och sov nästan hela kvällen sedan men han hade sina ryck ibland och Bessi fick sig en omgång.
 
JO JUST DET: Jag och mamma började undra när dom försöker lyfta ena benet när dom kissar och ingen av oss viste. Men när vi var ute med hundarna  och Zeb stannade till så lyfte han på benet (!). Detta var i onsdags. På torsdagen sedan gjorde han det två gånger, en på fm och en på em. Men undrar om det inte är lite tidigt. Men om han nu gör det som vi har sett så vad ska man göra åt det. Det är ju bara så det är.
 
Det var dom dagarna det, se om jag hinner skriva i kväll om idag.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: