Lockfågelns Pralin/ Zeb

Hans framgångar och upptåg tillsammans med oss och hans kamrater.

Pigg och glad sjöbuse

Kategori: Hundarna

Jag vet att det var några dagar sedan jag skrev i bloggen åt Zeb men det har varit rätt lugnt, inga mera veterinär besök.
I tisdags var vi på valpkursen, han var så pigg så jag tyckte att han fixade det. Dock var det inte lämpligt att nosa på dom andra, vilket jag inte heller vill att han ska. Och fy vilket väder vi hade, spöregn. Vi började med kontaktövningar vilket vi redan hade kört hemma innan kursstart, sedan påbörjade vi fotgående. Han är lite hoppig men det löser vi.
 
I torsdags gick vi upp tidigt, vilket innebär att jag vaknade före Zeb, vilket han tyckte var mycket underligt. Bessi följde med husse Jimmy ut som eventuellt eftersökshund och jag tog med Zeb ut till mamma och pappa samt Ice för att få åka på sin första båttur. Mina föräldrar jobbar med att köra ut byggmaterial i Stockholms södra skärdgård och vädret var toppen så det kunde inte vara bättre.
Vi åkte ut till Utö där han fick gå av och kissa samt titta på vattnet, Ice gick i och Zeb hoppade efter men när han fattade att han stod i det inte allt för varma vattnet blev han lite trumpen och gick försiktigt upp ur vattnet. Sedan satt han och tittade uttråkat på när dom lastade av båten. Vi åkte vidare till en lite ö utanför Muskö och då passade jag på att fråga om jag fick gå av med Zeb. Vilket jag fick för att det inte var något ute. Jag släppte honom lös och han sprang omkring och gjorde sitt. Då passade jag på att träna lite inkallning med visselpipan. Vilket gick kanon bra, han kom 100%, sprang till mig och satte sig fint för att få godis.
Vi åkte vidare till Norrö, han sov så vi gick inte av, sedan till Nåttarö. Fick lunch och sedan gå en sväng på ön för att rasta hundarna. Tränade lite fotgående och nosade efter vilt. (ialla fall Ice)
 
När vi sedan åkte vidare till sista bryggan och han sov hela tiden. Sedan hem till bryggan igen. Han busade lite med Ice men han tycker inte riktigt att han är rolig att leka med.
Tänk vi hade en kund som inte trodde att Zeb och Ice var samma ras.
 
Vi var sedan hemma igen med en mycket trött wachtelkille. 
 
Idag sover han mycket och han förstår nog vad ordspråket "sjön suger" menas med.
 
Bilder på hundarna.
                                    Ice                                                                      Zeb



 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: