Lockfågelns Pralin/ Zeb

Hans framgångar och upptåg tillsammans med oss och hans kamrater.

Vilken rolig dag

Kategori: Hundarna

Igår åkte jag med båda hundarna till hundön på drottningholm tillsammans med Sandra och hennes njuffe Aske.
 
Jag hade aldrig varit ute på hundön innan så jag var lite fundersam på om Bessi skulle få ha lika kul som dom andra och vara lös eller få gå i lång lina. Eftersom mina hundar är jakthundar så finns det bara en sak i huvudet den första tiden: Leta vilt!
Men eftersom Bessi inte mer än gärna går i vatten och öarna som hundarna får vara lös på var omringad av en vallgrav på minst 5 m bred så fick Bessi vara lös tillsammans med dom andra.
 
Zeb sprang lycklig omkring med Aske men dock var han lite läbbig när han kom jätte nära, han pep då till och sprang rakt tillbaka till mig. Bessi gjorde det hon är bäst på. Fundera, nosa, busa och nypa till eventuella påflugna hundar. Hon kräver att hon inte ska ha en hund förnära om hon inte tycker dom är rätt. Men hon verkade ha rätt kul med dom andra hundarna men deras ägare kunde lika bra ha gått därifrån.
 
När vi gick runt där lite så hörde vi ett stort plums där Zeb just försvunnit, när vi närmade oss så kom en mycket överaskad Zeb upp ur vattnet och dyngsur. Han har nu fått sitt första officiella bad, duscha har han gjort men inte badat.
 
Han bekantade sig även med sin första 3-4 åriga människobarn, hoppade lite på henne men då fick man skäll så hundarna var roligare. Bessi busade även med Aske men hon väger lite mindre än honom så han hade inte en suck att hänga med. Sandra hade med sin kamera så bilderna är hennes förtjänst men jag lånar lite bara.
 
När vi varit där någon timme åkte vi till Bromma Zoo och kollade in lite ben och en leksak. Zeb fick då följa med in och har nu åkt hiss och besökt en zoobutik för första gången. Han skötte sig fint i butiken men hissen var inte rolig.
 
Jag körde hem Sandra och Aske, stod och pratade en stund sedan blev tiden så att det var dax att åka på valpkursen.
 
Vi tränade på AV/PÅ-knapp och inkallning. Gick även det väldigt bra, han ville jobba denna gång.
 
Idag har hundarna sovit mycket. Malin och Lukas kommer förbi på lite mat ikväll så det blir inte så lugnt.
 
Bilder ifrån idag:
Bessi, jag och Zeb 
Jag och Aske
 Zeb och mopsen Barney lekte lite
Liten bild men det är Aske och Bessi som leker
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: