Lockfågelns Pralin/ Zeb

Hans framgångar och upptåg tillsammans med oss och hans kamrater.

Skogs mys

Kategori: Hundarna

Snart fyller Zeb 11 mån och jag börjar sakta inse att han inte är en valp längre utan mycket väl vet vad som gäller men han måste bara testa.
 
Igår var vi i skogen en sväng. Så det blev en liten fotostund igen tillsammans med båda hundarna.
Bessi är väl inte så jätte förtjust i detta påhitt men Zeb tycker det är lite kul att jag fotar honom. Han liksom gör sig till. Samma sak på utställningarna, Spänner upp sig lite när man går in i ringen. Tur att han tycker det är roligt så vi kan lära tillsammans.
 
Nu är det 1 1/2 vecka kvar tills stora wachtelhunds utställningen i Borlänge och jag längtar. Enligt min pappa så är det den som visar om han är fin eller inte. Eller rättare sagt hur fin han är.
Zeb har även lagt på sig lite mera i vikt nu när dom går enbart på högenergifoder. Han börjar även sakta bygga lite i bred med. Skönt, så slipper han se ut som ett benrangel.
 
Här kommer bilderna på mina underbara fina.
Bessi och Zeb
 
Knäpp Zeb med snusprilla
L Pralin aka Zeb spänner upp sig lite i utställningspose

Kommentarer


Kommentera inlägget här: