Lockfågelns Pralin/ Zeb

Hans framgångar och upptåg tillsammans med oss och hans kamrater.

Mina Älskade lilla hundar

Kategori: Hundarna

Tänk vad våra fyrfotade vänner kan lära en.
 
Bessi i all ära. Hon har lärt mig om nervösa och rädda beteenden samt en himla massa om jakt med drivande hund. Hon är tydlig i sina signaler när hon vill något och där av lärt mig en massa om hunden i sig. Mycket vilja och har två sidor i sig. En lugn tjej hemma och en tjej med motor samt klokhet i skogen.
 
Sedan har vi Zeb.
En sprallig kille med mycket motor jämt. Arbetsvillig nästan jämt. Men han har redan lärt mig en hel del om hur en unghund fungerar. Hur man får bukt med hjärnsläpp och koncentrations svårigheter. Hur en unghund skiljer sig mot en erfaren vuxen hund. Vi lär oss så mycket av varandra.
 
Nu ser jag fram emot en lång tid tillsammans med dessa djur.
Bessi med flera jakter och soffmys.
Zeb med prov och tävlingar samt praktisk jakt i skogen.
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: