Lockfågelns Pralin/ Zeb

Hans framgångar och upptåg tillsammans med oss och hans kamrater.

Många dagar.

Kategori: Hundarna

Visst är det skönt med sommar.
Eftersom det va många varma dagar så passade på att simma mera med Zeb. Bättre det än att cykla.
Jag fick även tag i en inhägnad, i mitten finns det minst 3 fotbollsplaner, sedan så är det mellan 2 till 15 m skog innan staketet kommer. Både Bessi och Zeb älskar att springa runt i denna. Jag får då chans att träna Zeb att gå ifrån mig som han ska göra på sök.
 
Bessi är på kollo hos mamma och pappa. Hon tycker nog det är skönt att komma ifrån Zeb ett tag.
 
Jag började mitt sommarjobb i måndags och det var tänkt att jag skulle cykla Zeb dit och hem men icke.
Jag va och badade tillsammans med honom förra fredagen och han lyckades på något vis slå en kullerbytta på klippan. Då såg allt fint ut men på lördagen så haltade han kraftigt. Så hela helgen blev det vila för honom. Men på måndagen så hoppade han på tre ben så vi ringde veterinären. Fick åka akut till Bagarmossen på kvällen. Men dom tänkte inte utreda orsaken då så vi åkte hem.
 
Fick en tid hos Farsta Djurklinik på tisdagen. Han hoppade på tre ben in och blev undersökt, fick lugnande och röntgades. Hur mycket hon än belastade tassen med böjningar mm så va han tyst. Hela kroppen visade hur ont han hade men inte ett pip.
Ingen fraktur vad hon kunde se så hem med strikt vila. Men har det inte blivit bättre till på måndag så ska vi utreda vidare.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: