Lockfågelns Pralin/ Zeb

Hans framgångar och upptåg tillsammans med oss och hans kamrater.

Utställning Kista

Kategori: Utställning

Idag åkte vi iväg tillsammans med min mamma på utställning i Kista.

Vi fick en rätt bra start tid så vi behövde inte sitta där hela dagen. Fast som vanligt så var vi ute i god tid och var så gott som dom första igenom portarna.

Två wachtlar anmälda. Zeb och Porter.
Detta resulterade i:
Porter excellent med ck och BIR.
Zeb Very Good

Domaren tyckte att Zeb behöver mera tid att växa i sig men även att han var väldigt smal. ''behöver mera mat'' var det första hon sa till mig och jag märkte själv att jag blev röd i ansiktet. Fan. Men bra omdöme överlag (dock på engelska därav skriver jag inte ner det, kommentera eller dylikt om ni vill se det iallafall) och jag är stolt över min kille.

Så nu funderar jag på annat sätt eller foder som kan hjälp honom att gå upp i vikt. Han har uppenbarligen hög förbränning då han äter mera än han ska och tränar mindre än han borde men ändå är smal.
Foder för tjocka hundar som behöver gå ner finns massor men hundar som behöver gå upp? Högenergifoder?

Aja får fundera lite på detta.

Kommentarer

  • Linda Eriksson säger:

    Får mer än han ska?? Uppenbarligen inte, om han är smal. Om du syftar på vad som står angivet på fodersäcken så är det bara en fingervisning. Är hunden för smal så öka mängden, för tjock så minska mängden :)

    Svar: Hej. Jo jag syfatade på maten. Självklart så är angivelsen på säcken en fingervisning men jag själv räknar ut foderstaterna på mina hundar så jag gav mycket mer än vad den sa och han gick ändå inte upp i vikt. Nu går han som sagt på högenergi och börjar nu sakta upp i vikt.
    Madelene Carlsson

    2013-04-22 | 20:23:30

Kommentera inlägget här: