Lockfågelns Pralin/ Zeb

Hans framgångar och upptåg tillsammans med oss och hans kamrater.

Träning och båt resa

Kategori: Hundarna

Eftersom jag hamnat lite på latsidan med blodspår så har jag nu tagit tag i det hela och kör så gott jag kan varannandag. Han vet vad han ska göra men han har lite brottom ibland. Han är sig mer och mer varje gång. Första gången hade jag nog lite väl höga förväntningar på honom men jag lärde mig då vad han behöver mera träning på. Mitt mål är att starta honom i anlagsklass minst.. Så provdatum är inbokat och det hjälper mig att hålla uppe träningen.
 
 
Vi hjälper pappa på sjön ett par dagar i veckan och hundarna är då självfallet med.
Idag gick vi av på Aspö (där pappa har jakträtten) och skulle kissa hundarna. Efter bara runt 100 m ifrån båten stod en fjolårs älgkalv. Som genast begav sig av när vi kom. Så fram med Zeb på spåret och det blev ett jäkla drag. Zeb först och jag efter. Fullt ös i ca 300 m innan vi bröt och gick tillbaka.
Zeb var eld och lågor. Skit kul. Intresse det har han iallafall.
 
Sedan fick dom bada och jag fick tillfälle att träna på att han ska gå i och simma på komando.
 
Bessi hänger med och letar djur men bada det får vi göra själva. Hon ska sola.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: