Lockfågelns Pralin/ Zeb

Hans framgångar och upptåg tillsammans med oss och hans kamrater.

Helhelg med jakt

Kategori: Hundarna

Åter igen begav vi oss upp till Enköping för att Zeb skulle få tid i skogen.
 
Vi åkte upp söndag morgon då en bio var planerad tillsammans med mina föräldrar på lördagen men icke. Min påhittiga pappa och mamma lurade oss och körde iväg med oss efter till The Target. Detta är en inomhus skjutbana där man får testa olika pistoler och revolvrar. Oj jösses vad kul det va. 8 olika vapen och 40 skott senare åkte vi och åt middag. Lyckliga och pratglada. Så roligt har jag nog inte haft på länge.
 
Så uppe i stugan så satte vi kursen till skogen. Jimmy gick med Zeb och jag stod på pass.
Efter nästan hela såten utan upptag så hittade han tillslut ett rådjur och drev det så pass att Jimmy hörde djuret och jag fick det i pass. Skött men bommade. JÄVLA SKIT. Han fortsatte på djuret och drev det vidare. Efter avslutat drev kom han tillbaka där jag sköt och fick syn på mig så Jimmy fick blåsa in honom.
 
Måndagen så gick jag med honom och vi hittade ett par rådjur sedan hittade han husse, typiskt. Efter lite förvirring  så fick jag tillbaka honom och flyttade om. Han hittade sedan ett djur som han drev bara i två min sedan kom han hela vägen tillbaka. :)
Sen hittade han en älg på gränsen som gick över grannmarken. hade lite problem tillbaka men kom tillbaka efter 20 min efter släpp.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: