Lockfågelns Pralin/ Zeb

Hans framgångar och upptåg tillsammans med oss och hans kamrater.

Årets Wachtelhundutställning

Kategori: Träning

Jag mötte upp mamma och pappa på Öster-Malma redan på fredag kväll då det var aktiviter på lördagen i form av permogris och permobjörn.
Jag startade Zeb på båda och jisses vad kul han hade. Jag med såklart. Han fick finfin muntlig kritik av arrangören. "Han har bra avstånd till grisen och ett mycket bra skall. Skulle jag stå i skogen nu skulle jag vara mycket lycklig. Han är inte rädd och skallet kommer komma när grisen springer iväg. Duktig hund." På björnen: "Han har ett mindre avstånd till björnen inte riktigt samma respekt men har hela tiden ögonen på den. Skallar bra men ändå inte allt för på. Flyttar sig snabbt vid hot utan att bli rädd" Grattis du har fått en gris och björn hund.

Inte riktigt vad matte tycker. Gris ja men björn kan han låta bli tycker jag. Zeb hade i alla fall den roligaste dagen på länge.

Utställningen på söndagen lämnade mera att önska.
En jätte fin kritik men domaren önskade mera djup och benstomme på honom. Han har fin kropp för att vara en lätt med hög hane.
Ett Very Good iår då.
Skillnad från förra årets Excellent med Ck och tredje placering.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: