Lockfågelns Pralin/ Zeb

Hans framgångar och upptåg tillsammans med oss och hans kamrater.

Tränar på

Kategori: Träning

 
 
Ja. Jag och Zeb tränar på. Har just satt igång spårningen igen.
Han var så himla upp i varv och bara rusade på med noll koncentration förra året så jag har medvetet inte lagt något spår till honom. Jag har velat vänta tills efter hans första riktiga jaktsäsong.

När vi nu var uppe och jagade vårbock så fick jag möjligheten att gå på ett dösök med honom. Han klarade det riktigt bra.

Dagen efter lade jag tre mindre spår i mycket vind och olika underlag vilket han också fixade galant. Något låg näsa och inte alls samma gas.
Dagen efter fick han möjligheten att gå på ett eftersök då vi inte alls viste vart djuret var någonstans eller om den var dö osv.
Då det luktade mycket så virrade han till det och efter en liten stund kunde jag konstatera att han inte hade spåret utan letade efter spåret utan resultat. Gick tillbaka och tog om. Då såg jag snabbt skillnaden. Näsan åkte ner och med sug i linan drog han iväg. Jag kunde bekräfta honom tack vare blod. Och så låg den där efter 70 m.


 
 
Här kommer några bilder jag tog i veckan:
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: