Lockfågelns Pralin/ Zeb

Hans framgångar och upptåg tillsammans med oss och hans kamrater.

Det har hänt en del på kort tid

Kategori: Hundarna

Jag såg nu att sist jag skrev så hade Zeb just gått sitt Ökl.
 
Jag sedan dess har han startat på utställning i Sthlm med ett verry good och en fjärde placering. Rätt nöjd då det var ett tufft startfällt iår. Diego, en halv bror till Zeb och en valp ifrån Ice vann hela rasen. 😁
 
Jag var sedan iväg och släppte Zeb på en mark här i Småland och till min stora glädje så lyckades det skjutas ett vildsvin för Zeb. 
 
Julen firades tillsammans med mamma och pappa samt farmor och farfar. 
Vi hade en trevlig dag.
 
Den 28/12 lämnade jag in nycklarna till lägenheten och lasset rullade ner till Målilla. 
Sedan dess har det varit fullt upp.
 
Vi har inhandlat en massa saker på Ikea och törnvalls möbler. Blommor och mattor bl.a.
Nu är det riktigt hemtrevligt här. 
 
Jag började det nya jobbet i måndags och det kommer bli spännande att fortsätta med.
 
Zeb verkar trivas bra här. Inga stress syntom och inge tjurighet, lyssnar bra på både mig och Hannes.
 
Vi har även varit i Boda och tränat mera på gris.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: