Lockfågelns Pralin/ Zeb

Hans framgångar och upptåg tillsammans med oss och hans kamrater.

fult hus

Kategori: Hundarna

Nu börjar det närma sig den stora starten av den roliga delen av året. Den lilla starten är 1:a oktober då hundarna får släppas. Den stora starten är älgjakten, då alla djurslag är lovliga.

Eftersom Hasse inte får släppa King på sin mark på premiären så får jag ha honom eftersom jag inte får släppa Bessi då hon inte jagar älg.

Jag åkte idag och hämtade honom då jag vill ha någon dag innan jakt med honom. Så huset är verkligen fullt med hundar.
Zeb försöker charma King men det fungerar sådär inomhus. Men han lyssnar på signalerna och flyttar sig innan det går förlångt.

Vi var ute på promis då två barn ville klappa. Zeb och King gick bra men eftersom Bessi är rädd så slapp hon. -'jag trodde valpar var mindre' sa den ena -'jag vill ha en sådan valp/hund.
Skulle inte tro det sa jag och fick fint förklara att alla tre hundar är jakthundar och inget man har för att dom är söta och inte jagar med dom.

Nu sover alla i varsin soffa.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: