Lockfågelns Pralin/ Zeb

Hans framgångar och upptåg tillsammans med oss och hans kamrater.

hund hjälp

Kategori: Träning

Jag tycker att Zeb börjat med en ful vana genom att skälla på andra hundar, barn eller annat lite små skrämmande ute. Själva mötet är inga problem men just när dom är en bit bort eller springer förbi.

Trots hjälp över telefon av Marion (Mhundlydnad) så fick jag inte bukt på det. Väldigt litet problem egentligen men jag tyckter inte det är roligt eller okej.
Så idag fick jag en privat tränings tid av Marion och åkte för att träffa henne på Skutans gård i Haninge.

Det tog ca 30 min för att hitta något han skälla på. Hästar, får, höns och hennes hundar. Funkade inte. Men när vi stod och kollade på när små tjejerna red så sprang en förbi och det triggade Zeb. Så där fick vi chans att träna. Han blir tydligen väldigt osäker och skäller när han inte riktigt vet vad det är och hur han ska hantera det. Och när han låser sig så får jag inte loss honom.
Så nu har jag nya tips som funkar.

Vi övar.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: