Lockfågelns Pralin/ Zeb

Hans framgångar och upptåg tillsammans med oss och hans kamrater.

Zeb träffade Hunter

Kategori: Hundarna

Igår åkte jag och hundarna iväg igen på utflykt men denna gång var det bara Zeb i fokus.
 
Vi åkte nämligen till Huddinge och träffade Lina som har Zeb´s kullbror Hunter. (Lockfågelns Pim Pim)
Jag tycker det är jätte kul att träffa kullsyskon och se deras utveckling men även byta erfarenheter och annat med ägarna. Nu har vi sådan tur att Hunter och Lina bor rätt nära oss.
 
När vi kom dit så begav vi oss ner till en gräsäng (typ) där vi släppte valparna så dom kunde busa lite. Lina hjälpte även mig med lite tips till utställningen. Vilket behövs då jag aldrig har gjort det tidigare.
Killarna busade omkring och verkade ha riktigt roligt. Lina hade även med sig en av sina Stabyhoun Aassi.
 
Mycket bilder blev tagna och jag har lånat bilderna ifrån Lina då hennes kort blev jättebra. Ska nog ta och fundera på att skaffa en kamera.
 
Det första som slog oss var att till sinnet och beteenden varkade killarna vara rätt lika varandra men till utseendet kan man fundera på vem av dom som inte var ifrån samma kull.
Hunter: Mer brun, mer päls, kort och kompakt. Fin kille
Zeb: Spräcklig, mer släthårig, långa ben, längre huvud. Som Lina sa som en älgkalv. högre än borsan.
 
Efter racen på gräset gick vi upp till deras lägenhet och fikade lite medans killarna hittade på olika sätt att kampa och jaga varandra. Efter nästan 2-3 timmar var det dax för oss att åka hem så valparna var jättetrötta och jag skulle försöka träffa mina föräldrar nere i Nynäshamn.
Jag mötte dom på Kina resturangen och åt en god middag. Sen var det hundträff. Alla hundar fick komma ut och hälsa på varandra och människorna. Vi passade även på att mäta Ice i manken och han var verkligen 52,5 cm som pappa sa men eftersom Zeb är nu 41 så kändes det lite overkligt. Tror att Zeb kommer bli en stor kille.
 
Nu kommer en bildbomb:
Stabyhou Aassi, Fina tjejen
Zeb och Hunter
Hunter och Zeb
Buskillar leker kull
Tog dig
Race
Fina Zeb
???
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: