Lockfågelns Pralin/ Zeb

Hans framgångar och upptåg tillsammans med oss och hans kamrater.

Seg dag och besök hos Hunter

Kategori: Hundarna

I söndags var Jimmy ledig och vi hade tänkt att hjälpa Janne att mata vildsvinen men med tanke på att vägen upp till åteln inte lovade säkert underlag och jag skulle få besök vid tolv så väntade vi till eftermiddagen.
Vi halv två orkade inte jag vänta på mitt eventuella besök utan gick med hundarna iallafall. (Vilket vi skulle göra tillsammans med besöket) Solen gick ner vid kl tre och det finns inget lyse där vi skulle gå.
 
Efter min en och en halv timmes promenad så hade jag fortfarande inte hört något ifrån mitt besök trots att jag ringde flertal gånger. Inte mer än ett sms vid 12 att dom bara skulle fixa en sak sedan komma.
 
Under promenaden i långlina hörde jag ett plask och Zeb hoppade jämnfota ner i ån och simmade glatt över till andra sidan. Så han fick gott simma tillbaka igen. Vattnet var lika brunt som en leråker och fick utan mellanlandning gå raka vägen in i duschen. Mindre kul tyckte han.
 
Vid detta laget efter hunddusch och promis skickade jag ännu ett sms för att få bekräftat att dom inte kom på besök alls. Inte nog med att dom aldrig kom så var kl alldeles försent för att åka och mata grisarna. Hade vi fastnat då hade det inte varit kul att komma därifrån i mörkret.
 
Igår åkte jag och hundarna till Lina och Hunter.
Bessi fick följa med upp och busa lite med killarna. Vi fikade och gick sedan ut med hundarna. Vi gick ner till ängen och släppte killarna lösa så att dom kunde busa av sig lite. Jag tog en chansning och släppte Bessi med men hon fick inte gå långt ifrån mig. Och tänk Bessi busade med killarna med. :)
Sedan skulle vi börja röra oss lite och Bessi hade ingen lust att lyssna så kopplet åkte på. Vi kom bara 20 m innan vi såg tre rådjur sprätta iväg. Både jag och Lina kastade oss över våra wachtlar för att få dom stanna kvar hos oss. Bessi bara stod och skrek efter rådjuren. Tur att jag hann koppla henne. Annars hade vi haft rådjursdrev a la Bessi.
 
Sedan gick vi hem till Lina igen för en liten fika och apporterings träning i hallen. Helt plötsligt var kl två och jag som kom dit kl nio. Så det var dax för oss att åka hem igen.
Tog en snabb visit inne på Ica och sedan satte mig för att söka lite jobb.
På kvällen kom Sebbe på fika.
 
Hundarna sov hela kvällen.
Idag har jag tvättstugan och senare ska jag äta på kina med mamma och pappa.
 
Här kommer lite bilder ifrån igår: (fotograf Lina Edén)
Mina hundar och jag (dom blir alltid bra på bild, inte jag)
Hunter, Bessi och Zeb
Fina Bessi
Fina Zeb
Bessi och Hunter
Bessi, Hunter och Zeb
Zeb, Hunter och Bessi
Zeb, Hunter och Bessi (så olika killarna är)
 
  

Kommentarer


Kommentera inlägget här: