Lockfågelns Pralin/ Zeb

Hans framgångar och upptåg tillsammans med oss och hans kamrater.

Utställning Sollentuna

Kategori: Utställning

 Idag har jag och mamma varit i Sollentuna på min och Zeb´s andra utställning.
Vi var där i tid och fick vänta ca 6 timmar innan det var dax för oss. Men det gjorde inget. Vi fikade och pratade samt tittade på dom andra hundarna. Zeb låg i sin bur och sov så honom gick det ingen nöd på alls.
 
Hunter, Porter och fina Polka kom med.
Jag ska säga att jag verkligen började bli nervös när det närmade sig våran tur att gå in i ringen. Men under borstningen av Zeb märkte jag att han var lugn och kunde det vi övat på. Stå fint och stilla.
 
Hunter kom 1a med HP och BIR
Porter kom 2a med HP
Zeb kom 3a med HP
Polka kom 1a med HP och BIM
 
Mycket stolt är jag.
Min kritik:
"Maskulin kille under utveckling. Ännu inte kommit i dom rätta proportionerna. Ger för dagen något luftigt intryck. Vaket uttryck, något tunn över nosparti. Bra hals, godtagbar skulderpl. Tillr. benstomme. Ung i kropp och själ. Något brant i sitt kors. rör sig med tillrekligt steg från sidan. Bra pälsstruktur." Hans Rosenberg
 
Sedan ställde vi upp i Syskonklassen men utan Hunter.
 
Resultat: HP
"3 syskon under utveckling som samtliga behöver mer stomme och utvecklas i sina proportioner. De enas genom att snyggt presenteras vilket jag uppskattar." - Hans Rosenberg
1 HP
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: