Lockfågelns Pralin/ Zeb

Hans framgångar och upptåg tillsammans med oss och hans kamrater.

Här rullar det på

Kategori: Allmänt

Ja nu var det ett tag sedan jag skrev men det finns inte så mycket att skriva om för tillfället.
Jag jobbar på och Zeb hänger med.
 
På helgerna tränas det sakta men säkert inför ÖLK i höst. Kanin och svartfågel apportering.
Jag ska dra igång spårningen igen i vår.
 
Förra året var han så himla på och tänker inte alls utan full gas, hit och dit.
Han har utvecklats en del under jaktsäsongen som varit så jag hoppas det har hjälp till att få honom lite mera noggrann.
 
 
Zeb har också efter många dagars tvekande bestämt sig för att han bara måste bada. Jo han simmade en stund innan han kom upp igen. Ska tillägga att jag INTE tvingade honom utan han var lös och plaskade en del själv ett par dagar innan han inte kunde hålla sig längre och hoppade ut på eget bevåg.
 
Snart börjar även säsongen för utställningarna. Jag har bestämt mig för att dra ner på dom, inte 7-8 st per år utan hålla mig till dom jag tycker är viktiga eller trevliga.
Så för första gången hoppade vi över den i Strängnäs som brukar vara årets första och siktar in oss på Kista istället. I år är den en vinnarutställning så vi får se hur det går.
 
Sedan blir det avelskonferens i Linköping, wachtelhundsutställningen och Österbybruk.
 
Sen får vi se vad plånbok och tid säger vilka det mer blir.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: