Lockfågelns Pralin/ Zeb

Hans framgångar och upptåg tillsammans med oss och hans kamrater.

Snöiga dagar

Kategori: Hundarna

Zeb fortsatte att kräkas i fredags så ringde jag veterinären för att fråga hur jag skulle fortsätta. Dom ville se honom innan helgen och jag jobbade så jag kunde tyvärr inte köra in honom men jag frågade mina föräldrar. Dom skulle ändå upp till Enköping så dom kunde ta med Zeb och stanna till hos veterinären. Han fick nytt foder och han såg annars fin ut. tyckte hon. Jag tyckte att han sov mycket.
 
Efter det besöket har han bara blivit piggare och piggare. Nu är han som vanligt igen.
 
Jag har varit och köpt en Dummy för att börja träna Zeb.
Han tycker det är jätte kul.
 
Snön ja.
 
Den morgonen som vi gick ut och det låg snö på backen blev Zeb fundersam. Han började med att han skulle smaka på alla flingor han såg. Han sprang bokstavligen med tungan i backen för att hinna smaka på så många som möjligt. Nu har han lugnat sig med den delen men så fort han gjort ifrån sig så glor han på mina fötter.
Jag ska sparka upp snö så han kan fånga dem.
 
Eftersom han har varit sjuk så har träningen hamnat lite på sidan av men nu försöker jag hinna ifatt, det är ändå kurs imorgon.
 
Apportering är roligt
Snögubbe
Fina killen

Kommentarer


Kommentera inlägget här: