Lockfågelns Pralin/ Zeb

Hans framgångar och upptåg tillsammans med oss och hans kamrater.

Fluff hund

Kategori: Hundarna

Jo nu är det bara två dagar kvar sdan är det dax för våran tredje utställning. Denna gång är det i Strängnäs och officiell. Våran första officiella men det ska nog gå bra.
 
Badade Zeb i onsdags och det spelade ingen roll hur mycket jag fönade lik förbannat står pälsen rakt upp på rumpan. Men det börjar lägga sig så det kanske ser okej ut till på söndag.
 
Igår var jag på 5 min möte med AMS sedan åkte jag ut till mamma och pappa för att hämta lite kött men det slutade med pankaksmiddag och prat.
Jag testade även att cyckla Zeb för första gången. Han sprang inte framför cyckeln men han hade respekt för den.
Vi cycklade ca 1 km i rask trav och han verkade tycka det är roligt.
 
Så tanken är att göra detta var tredje dag då han inte vuxit klart och så att han inte får ont. Pappa började för hård och Ice började då halta så vi lär oss av det och börjar lugnt.
 
Det kommer en rapport på utställningen sen.
 
Ha det bra

Kommentarer


Kommentera inlägget här: