Lockfågelns Pralin/ Zeb

Hans framgångar och upptåg tillsammans med oss och hans kamrater.

Va fan.

Kategori: Jakt

Denna helg har vi åter igen varit i skogen med Zeb och Bessi.
 
I lördags drev Zeb både älg och rådjur. Han hade till och med stånd skall för första gången. Han ståndade i 3 min innan det gick iväg igen.
 
Igår var vi i Nyköping och hade en riktig Wachtel jakt med både Zeb och Ice i skogen.
Tog knappt 5 min innan båda hundarna hade upptag och Zeb kom med tre dovhjortar förbi mig på 3 m och ökande. Får erkänna att jag provade men snö i kikarsiktet och snabba djur är inte den perfekta kombon så det blev en bom. Han hade sedan en del drev till med djur i pass men avstånd, fart, träd och fel håll.
 
I nästa såt så hade han ett drev på hjort och även det kom förbi mig i en tätning på 1 1/2 m och ökande så jag provade även där men tyvärr så fanns det mera träd än djur. Hittade kul hålet i en gran.
 
Vi hade oerhört kul i skogen och Zeb skötte sig bra utan en massa hjärnsläpp.
 
Idag sover han mycket man går nästan bära honom när han ska ut.
 
I veckan nu ska vi försöka komma ut i skogen igen innan säsongen tar slut. Vilket den gör på fredag.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: